4 نکته طلایی اصول کمپین فروش حرفه ای برای خدمات

اصول کمپین فروش خدمات درمانی

فهرست مطالب

کمپین فروش اگر به درستی طراحی و اجرا شود میتواند فروش شما را تا ده برابر افزایش دهد ،از این رو شناخت اصول کمپین فروش و اجرای صحیح این کمپین ها بسیار مهم و حیاتی است ،اما کمپین خوب یک سری ویژگی های دارد که عدم رعایت آنها میتواند کمپین موفق شما رو تبدیل به یک شکست مفتضح کند و در ادامه به جزئیات بیشتری اشاره خواهم کرد.

تفاوت کمپین تبلیغاتی و کمپین فروش

یکی از اشتباهات متداول در اصول طراحی کمپین فروش که معمولا افراد دچار آن میشوند این است که کمپین تبلیغاتی و فروش را با هم اشتباه میگیرند ،در حالی که کمپین تبلیغات تمرکز بر افزایش آگاهی برند و جذب سرنخ های جدید دارد.

برای مثال شما تبلیغات بلاگری و یا پیج عمومی در اینستاگرام  برای افزایش فالور انجام میدهید و یا برای گروه و کانال تلگرام خود برای افزایش ممبر، تبلیغات به صورت پروکسی  یا در کانال های دیگر پست مهمان انجام میدهید و یا برای وب سایت خود تبلیغات بنری،رپورتاژ و یا تبلیغات گوگلی برای افزایش ترافیک و ورودی های جدید شروع میکنید و همه این موارد باعث آشنا شدن افراد جدید با برند ،محصول و یا خدمات شما میشوند.

در کمپین فروش شما تمرکز خود را بر فروش بیشتر به مشتری و مراجعین سابق قرار می دهید و سعی را بر این دارید به افرادی که با ما آشنایی قبلی دارند و یا قبلا از ما خرید انجام داده اند ،فروش مجدد داشته باشیم و این فرایند با تعریف تخفیف ،شرایط پرداخت و یا آفرهای جذاب ایجاد کنیم.

حالا با توجه به اینکه تفاوت و اهمیت کمین فروش رو درک کردیم در ادامه به بررسی پیش نیاز و تیاز های یک کمپین جرفه ای خواهیم پرداخت.

اصول کمپین فروش حرفه ای برای خدمات (مراحل کمپین)

  1. برنامه ریزی در اصول کمپین فروش
  2. قبل کمپین فروش
  3. حین کمپین فروش
  4. بعد کمپین فروش

افزایش فروش با کمپین

1.برنامه ریزی اصولی کمپین فروش

برای رعابت اصول کمپین فروش قبل از شروع کمپین فروش باید برنامه ریزی داشته باشیم.

در قدم اول زمان کمپین فروش را مشخص کنیم: کمین های فروشی که بدون اصول و برنامه‌ریزی و به صورت هیجانی اجرا شوند مطمئنا بازخورد مناسبی نخواهد داشت، پس در اولین مرحله زمان مناسب برای کمپین رو از قبل انتخاب کنید، اگر این زمان با مناسبت های تقویمی مثل ولنتاین ،اعیاد ،روز زن و مرد ،شب یلدا و یا مناسبت های داخلی مثل سالگرد تاسیس و یا افتتاح بخش جدید باشد نتیجه بهتری خواهد داشت.

در مرحله بعدی باید خدمات مورد نظر را انتخاب بکنید و دقت داشته باشید انتخاب چندین خدمات از لاین های متفاوت تاثیر منفی در نتیجه کمپین خواهد گذاشت ،پیشنهاد من این است که مثلا روی یک خدمات مثل کامپوزیت دندان یا لمینت دندان و یا روی پکیج جوانسازی پوست صرفا آفر ویژه تعریف کنید که جنس خدمات از یک دسته است و مشتری هدف همه این خدمات از یک جنس هستن ،یعنی زیباجویان که افرادی هستند که دنبال کار زیبایی برای خود میباشند.

در ادامه نتیجه مورد انتظار از کمپین رو باید پیش بینی کنیم، مثلا در این کمپین ما باید از یک خدمات ده نفر جذب داشته باشیم و یا حتی میتوانیم میزان فروش را هم مشخص کنیم مثلا 200 میلیون تومان ارزش فروش خدمات هدف نکته مهم در برنامه ریزی واقع گرایانه بودن این اهداف است که باید با شرایط و قدرت رسانه شنا همخوانی داشته باشد.

و در نهایت بازه زمانی شروع کمپین رو مشخص میکنیم.

این مقاله هم به شما کمک می‌کند: همه چیز درمورد قیف بازاریابی که باید بدانید (قیف بازاریابی پزشکی)

2.قبل کمپین فروش

قبل از روز کمپین فروش مرحله آماده سازی مخاطب است که به اصطلاح به آن warm up گفته میشود.

در این مرحله از بررسی اصول کمپین فروش باید محتوای متناسب با خدمات هدف که شامل مراحل انجام خدمات، مزیت های خدمات و همچنین نتایج حاصل از خدمات را منتشر کنیم برای مثال:

راجع به اینکه لمینت دندان چه مشکلی از مراجعین رو بر طرف میکند و چه مزیتی ایجاد میکند که شامل اصلاح فرم و رنگ دندان میشود و لبخند و صورت زیبا تری به مراجعین هدیه میدهد و یا پکیج جوان سازی باعث شادابی و زیبایی پوست و جوان تر شدن افراد میشود.

در کنار این شرایط کمپین رو اعلام میکنیم،برای مثال دو میلیون تومان تخفیف برای هر واحد لمنیت دندان فقط در مدت زمان کمپین فروش ولنتاین و یا پرداخت به صورت اقساط نه ماهه و یا بدون پیش پرداخت و به صورت اقساط خدمات زیبایی دریافت کنید.

نکته اساسی و مهم در موفقیت کمپین این است که فروش خدمات در زمان warm up نباید انجام شود و صرفا در زمان خود کمپین که مثلا سه روز است باید فروش انجام شود و ممکن است زمان warm up ما پنج روز زمان ببرد که قبل از سه روز کمپین فروش ما شروع میشود

برنامه ریزی کمپین فروش

3.حین کمپین فروش

براساس اصول کمپین فروش در زمان کمپین، شما باید صرفا سعی بر ارائه مستندات استقبال مخاطبین از کمپین، اطلاع رسانی کمپین فروش و رضایت های مراجعین بکنید.

مثلا در پیج اینستاگرام خود ویدئو و تصویر مراجه کننده ها رو نمایش میدهید و تعداد افرادی که تا الان از این کمپین استقبال کرده اند رو به نمایش میگذارید ،در کنار این یاد آوری میکنید که این کمپین فقط سه روز است و یک روز از این فرصت سپری شده است و در نهایت نتیجه خدمات و رضایت مراجعین رو به صورت مداوم منتشر کنید.

فراموش نکنید که تبلیغات در کمپین فروش نباید در رسانه شما به صورت مستقیم باشد و باید تمرکز خود رو روی منافع و نتیجه حاصله برای مراجعین نمایش دهید

4.بعد کمپین فروش

اولین کار بعد از اتمام کمپین فروش بررسی نتیجه با هدف گذاری اولیه قبل از شروع کمپین است،اگر به اهداف رسیده باشید و یا بالاتر از اهداف کمپین فروش و یا جذب داشته باشیم در نتیجه کمپین ما موفقیت آمیز بوده است،اما اگر به اهداف نرسیده باشیم باید مراحل کمپین را مجدد بررسی کنیم و اشتباهات هر مرحله را بررسی و لیست کنیم و توجه داشته باشید که تعداد مخاطبین و پیشینه مرکز در نرخ موفقیت کمپین میتواند موثر باشد.

و در انتها انتشار نتیجه کمپین و میزان رضایت اقرادی که در کمپین شرکت کرده اند برای زمینه سازی کمپین های آتی

جهت آموزش و دیدن مطالب مشابه درباره اصول کمپین فروش میتوانید پیج اینستاگرام من رو فالو داشته باشید.

اطلاعات نویسنده
نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *